rialto6.org

Web design and code for Rialto6.

air351.art

Web design and code for AiR 351 Residencies.

zedosbois.org

Web design and code for Galeria Zé dos Bois.

luisasalvador.com

Web design and code for artist and researcher Luísa Salvador, identity by Sílvia Prudêncio.

eira.pt

Web design and code for Eira–Contemporary Dance, identity by Ana Freitas.

re-vis-ta.com

Web design and code for Re-vis-ta magazine, edited by Flávia Violante and Rita Salgueiro, identity by Sílvia Prudêncio.

Web design and code for Sci—Doc European Science TV and New Media Festival, organized by Apordoc, identity by Beatriz Granado.

Captcha-t

captcha-sara-orsi-anaa

CAPTCHA–T is an interactive installation that reflects on the growing number and complexity of bots that inhabit social media, namely Twitter. It proposes to re-interpret Alan Turing’s Imitation Game, the first basic model of AI and HCI tests, using two humans and a bot. Having two terminals, one placed in Lisbon and the other in Almada, it allows the participants to “create and share ideas and information instantly” about the PLUNC festival. Interfering in the discourse there’s a bot capturing tweets about the festival and placing them in the system. Given that this bot is identified as being the user from the opposite terminal, it becomes ambiguous who is in fact communicating from the other side: a human or a bot?


CAPTCHA-T é uma instalação interactiva que reflecte sobre o crescente número e complexidade de bots que habitam as redes sociais, nomeadamente o Twitter. Propõe re-interpretar o Jogo de Imitação de Alan Turing, o primeiro modelo básico de testes de AI (Inteligência Artificial) e HCI (Interacção Homem-Máquina), utilizando dois humanos e um bot. Tendo dois terminais, um localizado em Lisboa e outro em Almada, permite aos participantes “criar e compartilhar ideias e informações instantaneamente” sobre o festival PLUNC. A interferir neste discurso, existe um bot a capturar tweets sobre o festival e a compartilhá-los no sistema. Considerando que este bot é identificado como sendo o utilizador do terminal oposto, torna-se ambíguo quem de facto está a comunicar a partir da outra margem: um humano ou um bot?

Interactive installation, with Anaa colective, for Plunc – New Media and Digital Art Fest, at Museu das Comunicações (Lisboa) and Casa da Cerca (Almada).